آشنایی با بهترین برند کلاه‌ کاسکت می‌ تواند از شناختن انواع موتور‌ سیکلت‌ ها مهم‌تر باشد. موتور‌ سیکلت امروزه به عنوان یک وسیله حمل و نقل پرکاربرد شناخته شده است. هنگامی که قصد خرید موتور‌ سیکلت را دارید باید به تجهیزات ایمنی آن توجه فرمایید. انتخاب یک کلاه ایمنی مناسب، می‌تواند به عنوان مهم‌ترین قطعه در خرید تجهیزات بشمار آید. حفاظت از سر در هنگام رانندگی با موتور‌ سیکلت یک امر جدی به شمار می‌ رود. به همین دلیل انتخاب یک کلاه‌ کاسکت درست و اصولی می‌ تواند سخت‌ تر و به مراتب وقتگیرتر از انتخاب خود موتور‌ سیکلت باشد.

کلاه‌ کاسکت‌ ها در سایز، شکل‌ و سبک‌ های مختلف طراحی شده‌ اند. به همین دلیل هر موتور‌ سیکلت‌ سواری می‌ تواند براساس نیاز خود به انتخاب یک نوع کلاه‌ کاسکت بپردازد. تکنولوژی توانسته است دست شما را در انتخاب نوع کلاه‌ کاسکت باز بگذارد تا بتوانید از یک کلاه‌ کاسکت زیبا، ایمن و سبک بهره‌ مند شوید. با این حال انتخاب کلاه‌ کاسکت مطابق با نیاز خود کمی دشوار می‌ باشد. به همین منظور در این مقاله قصد آشنایی با بهترین برند کلاه کاسکت را داریم. اگر قصد خرید کلاه ایمنی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا به مطالعه مطالب گفته شده در این مقاله بپردازید.

بهترین برند کلاه کاسکت

چه نکاتی را هنگام خرید بهترین برند کلاه کاسکت باید رعایت کرد؟

کلاه ایمنی همانطور که اشاره شد در انواع مختلف و با برندهای گوناگون در بازار عرضه می‌گردد. این کلاه‌ها هر کدام دارای ویژگی‌ های خاص خود هستند که در انتخاب آنها باید به نیازهای خود توجه فرمایید. ۵ مورد ذکر شده در ادامه مقاله می‌تواند برای هر فردی که دنبال آشنایی با انواع کلاه‌ کاسکت موتور‌ سیکلت است، مفید واقع شود. این ۵ مورد شامل نکات زیر است:

  • در ابتدا باید به این نکته توجه فرمایید که کلاه‌ کاسکت انتخابی برای چه نوع سواری قرار است مورد استفاده واقع شود. با رسیدن به جواب این سوال برخی از انتخاب‌های شما خط می‌خورد و با کلاه‌ کاسکت‌های محدودی برای انتخاب روبرو می‌شوید.
  • در گام بعد باید به بودجه خود توجه کنید. قیمت کلاه‌ کاسکت‌ ها به دلیل داشتن ویژگی‌ های مختلف و کیفیت‌ های گوناگون می‌تواند متفاوت باشد. پس توجه به این نکته می‌تواند انتخاب‌های شما را محدود کند و بتوانید به درستی انتخاب نمایید.
  • در مرحله باید به منطقه و شهری که در آن سکونت دارید توجه فرمایید. شرایط آب و هوایی می‌تواند بر روی کیفیت موتور‌سواری تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال آب و هوا در جنوب کشور گرم است. بنابراین استفاده از کلاه‌ کاسکت در این هوا کمی سخت و طاقت‌ فرسا می‌باشد. به همین صورت باید از کلاه‌ کاسکت‌ هایی استفاده نمایید که دارای تهویه مناسب هستند. همچنین روکش‌ آن باعث خنک‌ کنندگی شود.
  • در نظر گرفتن اینکه کلاه‌ کاسکت را برای چه نوع گواهینامه ایمنی تهیه می‌کنید نیز در اولویت قرار دارد. به عنوان مثال استفاده از کلاه‌ کاسکت برای پیست مسابقه نیازمند داشتن گواهینامه Snell است.
  • خرید یک کلاه مناسب سایز سر خود از دیگر نکاتی است که حتماً باید به آن توجه گردد. چرا که احساس راحتی نداشتن هنگام استفاده از کلاه و پرت شدن حواس موتور‌سیکلت سوار به آن می‌توان خطرات جبران‌ناپذیر را به بار آورد.

چگونه یک کلاه‌ کاسکت با سایز مناسب را خریداری کنیم؟

در ابتدای تهیه کلاه‌ کاسکت مناسب سایز سر خود، باید به شکل سر خود توجه فرمایید. برای تشخیص نوع شکل سر خود (بیضی یا گرد) از یک فرد بخواهید تا از بالای سر شما عکس بگیرد. پس از اطلاع از اینکه دارای چه نوع شکل سری هستید، توسط یک نوار متری به اندازه سایز سر خود دست یابید. متر نواری را از پخش‌ترین قسمت جمجمه، دور تا دور سر (بالای ابرو) قرار دهید. با توجه به اطلاعات به دست آورده شده در این دو مورد، می‌توانید به سایز کلاه‌ کاسکت مناسب خود دست یابید.

بهترین برندهای کلاه کاسکت کدام‌ اند؟

در این مقاله شما را با چند تا از بهترین برندهای کلاه‌ کاسکت موتور‌ سیکلت آشنا می‌کنیم. جهت خرید این نوع کلاه‌ کاسکت‌ ها یا دیگر لوازم‌ جانبی موتور‌ سیکلت، می‌توانید به مجموعه پیشتاز‌ تجارت مراجعه فرمایید. این مجموعه به عنوان معتبرترین فروشگاه لوازم‌ یدکی موتور‌ سیکلت شناخته شده است. در ادامه به معرفی بهترین برندهای کلاه‌ کاسکت موتور‌ سیکلت می‌ پردازیم.

کلاه‌ کاسکت AGV: یکی از بهترین برندهای کلاه کاسکت که از قدیم تا به امروز مورد استقبال قرار گرفته است، برند AGV است. این کلاه‌ ها دارای امتیاز ۴ ستاره‌ ای هستند و شما به راحتی می‌ توانید به این برند اعتماد کنید.

کلاه‌ کاسکت shoei: این برند به تولید کلاه‌ کاسکت‌ های زیبا و لوکس معروف است. میانگین امتیاز این برند از مجموعه ۵ ستاره شامل ۴.۱۵ است. در مورد این برند باید گفت که به عنوان باکیفیت‌ترین و گران‌ترین نوع کلاه‌ کاسکت‌ ها در بازار لوازم‌ تزیینی موتور‌ سیکلت شناخته می‌شوند.

کلاه‌ کاسکت Shark: این برند فرانسوی در سال‌های اخیر توسط هفت کلاه ایمنی با برندهای دیگر مورد آزمایش قرار گرفته است و توانسته است امتیاز ۵.۴ را به دست آورد. بنابراین می‌توان از آن به عنوان باکیفیت‌ترین برند کلاه‌ کاسکت یاد کرد.

مزایای انواع کلاه‌ کاسکت‌ ها با برندهای مختلف

کلاه‌ کاسکت Shoei با مدل x_spirit: ویژگی‌ های این کلاه‌ کاسکت شامل تهویه مناسب، داشتن طراحی عالی، مقاومت بالا و آیرودینامیک مناسب است. قیمت این کلاه‌ کاسکت حدود ۱۵ میلیون تومان می‌باشد.

کلاه‌ کاسکت AGV با مدل k3_o2: مقاومت بالا‌، طراحی ساده در کنار شیک بودن آن، زاویه دید عالی و مناسب، از جمله ویژگی‌های این نوع کلاه‌ کاسکت می‌باشد.

کلاه‌ کاسکت Ls2 با مدل Challenger: از ویژگی‌ های بارز این کلاه‌ کاسکت می‌توانیم به قیمت مناسب، طراحی ساده و عالی، داشتن دریچه تهویه، داشتن اکسسوری‌ های جذاب و ظاهر اسپرت اشاره کنیم.

کلاه‌ کاسکت Ls2 با مدل pioneer: استفاده از آن در هر مکانی، داشتن ظاهری متفاوت، داشتن عینک متحرک باکیفیت، از جمله مزایای این نوع کلاه‌ کاسکت می‌باشد. از دیگر مزایای آن می‌توانیم به کم بودن قیمت آن نسبت به سایر کلاه‌ کاسکت‌ های باکیفیت اشاره کنیم.

کلاه کاسکت Nolan با مدل N70: این نوع کلاه‌ کاسکت‌ ها به دلیل داشتن رنگ‌های شبرنگی شناخته شده‌اند. ویژگی‌ های این نوع کلاه‌ کاسکت شامل تهویه عالی، استفاده از آلیاژ‌های مرغوب و باکیفیت در ساخت آن و طراحی جذاب است.

بهترین برند کلاه کاسکت

سخن آخر

همانطور که ذکر شد هنگام خرید کلاه‌ کاسکت باید به نوع و کاربرد کلاه‌ کاسکت، ایمنی آن، امکانات و ویژگی‌ های آن، قیمت و زیبایی آن توجه کرد. تا بتوانید بهترین کلاه‌ کاسکت مناسب خود را خریداری فرمایید. در نهایت باید گفت که استفاده از کلاه‌ کاسکت برای موتور‌سیکلت سواران الزامی می‌باشد. چرا که استفاده از آن می‌تواند سرنشینان را از آسیب‌های احتمالی، حفظ کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها