در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین برندهای موتور سیکلت بپردازیم. اما ابتدا تعریفی از موتورسیکلت ارائه می‌کنیم که جزو وسائط نقلیه‌ای است که در میان جوانان طرف‌داران زیادی دارد. موتورسیکلت بدون کابین است و دارای اجزای اصلی کمی است و نسبت به وسایل نقلیه دیگر از پیچیدگی کمتری برخوردار است. موتورسیکلت‌ها بر روی دوچرخ حرکت می‌کنند و از موتور، سیلندرها، اگزوز و کلاچ تشکیل شده‌اند.

تقسیم‌بندی موتورسیکلت‌ ها در دنیا

موتورسیکلت‌هایی که در بازار موجود هستند را می‌توان به چهار دسته تقسیم‌بندی کرد:

⚫ قیمت ارزان: 125 CC

⚫ گران‌قیمت: 250 تا 1100  CC

⚫ 135 تا 200 CC

⚫ 250 CC

تقسیم‌بندی موتورسیکلت‌ها در ایران

اما در کشور ما این تقسیم‌بندی به شیوه‌ای دیگر انجام‌گرفته است که هر کدام به انواع مختلف دیگری تقسیم می‌شوند؛ بدین شکل که:

⚫ موتورسیکلت‌های جاده‌ای

⚫ مسابقه‌ای

⚫ کراس

⚫ تریل

باید عنوان کرد که در انتخاب بهترین برندهای موتور سیکلت عواملی دخیل هستند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

⚫ قدرت موتورسیکلت

⚫ ارتفاع زین موتورسیکلت

⚫ وزن کلی موتورسیکلت

⚫ ایمنی موتورسیکلت

⚫ تناسب موتورسیکلت با راکب

⚫ بیمه‌نامه و نکات مندرج در آن

باید یادآور شویم که موتورسیکلت‌ها با پیشرفت تکنولوژی و روبه‌رشد بودن علم در بازه‌های زمانی در ساختار تولیدی آن‌ها نسبت به گذشته خود تغییرات بی‌شماری می‌کنند و به این سمت پیش می‌روند که حمل‌ونقل را برای راکبین آسان‌تر کنند. به‌ عنوان‌مثال در تجهیزات موتور سیکلت و حتی در اجزای اصلی از بخش‌های برقی و اتومات بیش‌ از پیش استفاده می‌شود و در ترکیب لوازم در بدنه موتورسیکلت نیز تغییراتی رخ می‌دهد که به زیبایی و به‌روزشدن آن می‌انجامد. همچنین در سرعت، قدرت، توان و حجم موتور نیز تفاوت‌های مهمی صورت‌گرفته و در مدل‌های اسپرت نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

اما اگر بخواهیم بهترین برندهای موتور سیکلت را نام ببریم به سردمدار آن‌ها هوندا باید اشاره کرد که در همین سایت می‌توانید به مطلب هوندا کیست؟ مراجعه کنید و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست آورید. از دیگر برندهای معتبر موتورسیکلت یاماها، کاوازاکی و سوزوکی است که اغلب راکبین با این نام‌ها آشنایی دیرینه دارند.

برند یاماها

یاماها برندی ژاپنی که اکنون در بین غول‌های سازنده موتورسیکلت دومین رتبه را در جهان دارد. این برند به برگزاری مسابقات موتورسواری در سراسر دنیا پرداخته است که خود امری جهت تبلیغ بیشتر این برند است. یاماها از ارزان‌ترین و نمایشی‌ترین موتورسیکلت‌ها تا لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین تولیدات را به خود اختصاص داده است.

بهترین برندهای موتور سیکلت
بهترین برندهای موتور سیکلت

برند کاوازاکی

این برند نیز جزو شرکت‌های ژاپنی است که در اصل به‌عنوان برترین و بهترین برندهای موتور سیکلت در جهان معرفی شده است. کاوازاکی ید طولایی در ساخت هواپیما دارد و این پیشینه را در ساخت موتورسیکلت نیز آورده است همچنان که بر روی باک بنزین این موتورسیکلت هنوز نشانه‌ای از هواپیما هست. البته شهرت این برند بیشتر در تولید موتورسیکلت‌های اسپرت است. کاوازاکی سالیان بسیاری است که در سفرهای جاده‌ای امتحان خود را پس داده است.

برند BMW

کمپانی تازه‌تأسیس BMW که به ساخت موتورسیکلت همت گماشته است توانسته با استفاده از راهبرد موتورسیکلت‌های تولیدی خود در فیلم‌های سینمایی محبوبیتی را که مدنظر داشته به دست آورد که ادونچر نام این محصول بود و توانست به فروش فوق‌العاده هیجانی مردم دست پیدا کند. این برند در اکثر طراحی‌های موتورسیکلت به تولید دست زد و توانست برندی با پرستیژ را روانه بازار کند. این برند مخصوص افرادی با استایلی متفاوت است

بهترین برندهای موتور سیکلت
بهترین برندهای موتور سیکلت

برند سوزوکی

برندی که تمامی موتورسواران با آن آشنایی دارند و توانست محبوبیت و جایگاه ازدست‌رفته خود را بعد از پایان جنگ جهانی دوم بازیابد. البته بیشترین شناخت افراد از سوزوکی موتورسیکلت‌های دو زمانه بود. ژاپن با معرفی بهترین برندهای موتورسیکلت همیشه در بالاترین رتبه طراحی و تولید قرار داشت.

همچنان که اکنون نیز لوازم‌ یدکی موتور سیکلت را می‌توان از این کشور با اطمینان اورجینال بودن خریداری کرد که کمپانی سوزوکی نیز از این امر مستثنی نیست. باید عنوان کرد که سوزوکی اولین موتورسیکلت 250 CC را که از نوع کراس بود وارد مسابقات جهانی کرد و همگان را شیفته خود کرد. ادامه این روند باعث شد در سال بعد موتورسیکلت 500 CC را نیز در مسابقات جاده‌ای به معرض نمایش بگذارد تا جایی که در همین سال‌ها بهترین موتورسیکلت‌های آفرود سواری را طراحی و تولید کرده است.

برند هوندا

هوندا که از بزرگ و کوچک با این نام‌آشنایی دارند و اکثر افرادی که موتورسیکلت‌سوار هم نیستند، موتورسیکلت را با نام هوندا می‌شناسند. هوندا و مؤسس آن نشیب و فرازهای بی‌شماری را در رسیدن به این جایگاه طی کردند و اکنون که به فروش و رتبه بالای این برند نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که پیشینه یک برند چه تأثیری در روند روبه‌رشد آن دارد. فروش بالا، محبوبیت، کیفیت، طراحی، تکنولوژی و رشد روزافزون این برند از دلایل موفقیت سالانه‌اش بوده است.

هوندا اعتماد مشتریان و یا همان راکبین خود را از آن جایی به دست آورده است که در ساخت تمامی انواع موتورسیکلت در تقسیم‌بندی‌های جهانی موفقیتی را به دست آورده که تابه‌حال هیچ برندی نتوانسته به این امر دست یابد. چرا که هوندا با هزینه‌های پایین خرید و نگهداری توانسته است در میان تمامی اقشار جامعه جایگاهی ویژه پیدا کند. همچنین در زمینه تولید و عرضه لوازم جانبی موتور سیکلت نیز توانمند بوده است.

بهترین برندهای موتور سیکلت

البته باید عنوان کرد که در این لیست نام‌های بسیاری به چشم می‌خورد که از جمله: KTM ، دوکاتی، تریومف، ایندیان و هارلی دیویدسون هستند که هم با محبوبیت روبه‌رو هستند و هم جزو بهترین برندهای موتورسیکلت به شمار می‌روند. این برندها اگر چه قدمتی ندارند و به همین دلیل از نام‌های آشنایی برخوردار نیستند و کمپانی سازنده آن‌ها نیز ژاپنی نیستند و در سراسر دنیا پراکنده‌اند؛ اما جایگاه خود را در این بازار یافته‌اند و نکته دیگر اینکه حتی از برند BMW نیز تازه‌تأسیس‌تر، جوان‌تر و نوپاتر هستند.

در توضیحی اجمالی باید گفت که تریومف انگلیسی با ظاهری کلاسیک خود را در این بازار شناسانده است و تابه‌حال نیز موفق بوده است. ایندیان امریکایی نیز توانسته است در بازار موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای توانمندی خود را به منصه ظهور برساند و اما برند هارلی دیودسون نیز که از امریکا پا به این عرصه گذاشته است اخیراً توانسته با تولید یک موتورسیکلت برقی شهری نام خود را در صدر جدول تازه‌تأسیس‌ها بگنجاند. دوکاتی ایتالیایی نیز در استایل و طراحی در بالای این لیست جا خوش کرده است و توانسته با همین شکل ظاهری خود را به پرفروش‌ترین‌های بازار موتورسیکلت تبدیل کند. برند KTM اتریشی نیز با مدل انفجاری توانسته است در آفرود و به رنگ نارنجی خیره‌کننده توجه همه را به خود جلب کند و تابه‌حال برندی نتوانسته است در قدرتمندی به‌پای این تولید برسد.

در پایان باید اشاره کرد که فروشگاه آنلاین قطعات موتور سیکلت پیشتاز تجارت توانسته در طی این مدت از ابتدای راه‌اندازی تا به الان جای خود را در میان فروشندگان اینترنتی باز کند و دست خریداران را برای مقایسه قیمتی باز بگذارد و با خرید اینترنتی ارسال را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها