پرفروش ترین موتورسیکلت‌ های جهان را در این مقاله بشناسید. اگرچه بازار خودرو بسیار رونق دارد اما موتور سیکلت‌ها نیز به دلیل تنوع بسیار بالا و آپشن‌هایی که دارند این روزها مورد توجه قرار گرفته‌اند. در جهان برخی از موتورسیکلت‌ها به‌عنوان موتورهای پرفروش شناخته می‌شوند. این موتور سیکلت‌ها ویژگی‌هایی دارند که هر شخص را به خودش جلب می‌کند و اگر بودجه کافی برای خرید موتور سیکلت‌ها وجود داشته باشد افراد زیادی هستند که خواهان خرید آنها باشند. برای برطرف کردن آسیب‌های این موتور سیکلت‌ها نیز بعد از لوازم یدکی موتور سیکلت با کیفیت بسیار بالا استفاده کرد. برای شناخت برخی از این مدل‌ها با ما همراه شوید‌.

پرفروش ترین موتورسیکلت‌ های جهان

رتبه‌بندی تولیدکننده‌های موتورسیکلت در سال ۲۰۲۲

طبق آخرین آماری که در سال ۲۰۲۲ آمده است تولید کننده‌های موتور سیکلت در رتبه‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. هر یک از این تولید کننده‌ها بازار فروش خوبی را در سال ۲۰۲۲ داشتند که در زیر تمامی آنها را شرح خواهیم داد.

  1. هوندا: با تولید 14.5 میلیون دستگاه، هوندا در رتبه اول قرار دارد و سهمی حدود 28 درصدی از بازار را در اختیار دارد.
  2. هیرو موتور: با تولید 4.6 میلیون دستگاه، هیرو موتور در رتبه دوم قرار دارد و توانست با افزایش 6.5 درصدی فروش، بیشترین فروش در کشور هند را نیز داشته باشد.
  3. Yadea: با تولید 4.5 میلیون دستگاه، Yadea در رتبه سوم قرار دارد. این شرکت با افت 15.7 درصدی توانست در بازار حضور موثری داشته باشد.
  4. یاماها: با تولید 4 میلیون دستگاه، یاماها در رتبه چهارم قرار دارد و با افزایش نزدیک به 16 درصد، سهمی 7.8 درصدی از بازار را دارد.
  5. TVS: با تولید 2.37 میلیون دستگاه، TVS در رتبه پنجم قرار دارد.
  6. باجاج: با تولید 2.19 میلیون دستگاه، باجاج در رتبه ششم قرار دارد.
  7. سوزوکی: با تولید 1.5 میلیون دستگاه و افزایش 11.6 درصدی فروش، سوزوکی در رتبه هفتم قرار دارد.
  8. هائوجو، لونسین و نیو: این سه برند چینی با فروش 1.2 میلیون دستگاه به ترتیب در رتبه هشتم، نهم و دهم قرار دارند.

 پرفروش‌ترین موتورهای سال 1401

در سال ۱۴۰۱ برخی از تولید کنندگان موتور سیکلت مدل‌های مختلف خود را در بازار با تعداد بسیار زیادی به فروش رساندند. از آنجایی که این موتور سیکلت‌ها بسیار پیشرفته و با کیفیت هستند از بازار فروش خوبی برخوردار شدند. از انواع آنها می‌توان به موتورسیکلت تی‌وی‌اس آپاچی ۲۰۰ سیسی اشاره کرد. نمونه‌های دیگر شامل موتورسیکلت بنلی تی‌ان‌تی ۲۴۹ سی‌سی و تی‌وی‌اس باکسر ۱۵۰ سی سی می‌شوند.

موتورسیکلت TVS Apache 200cc (تی وی اس آپاچی 200 سی‌سی):

موتورسیکلت TVS Apache 200 یکی از محصولات شرکت هندی TVS است و در سال 2016 برای اولین بار در ایران به بازار عرضه شد. این موتورسیکلت معمولاً توسط عاشقان موتورسیکلت استفاده می‌شود و طرفداران زیادی دارد. هرچند برخی معتقدند که موتورسیکلت آپاچی 200 رقیب ضعیفی برای آپاچی 180 است، اما هنوز هم بین مخاطبان محبوبیت دارد.

هزینه تعمیر آپاچی 200 بیشتر از آپاچی 180 است و عملکرد آن تقریباً یکسان است. اما با این حال، با توجه به چیدمان رنگ زیبای آن، می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را خریداری کنید. موتورسیکلت TVS Apache مجهز به یک موتور تک سیلندر با حجم 200 سی‌سی است و لاستیک عقب با عرض 130 میلی‌متر را به حرکت در می‌آورد.

سایز لاستیک جلو 90 میلی‌متر و دنده‌بکس آن دارای 5 دنده دستی است. این موتور سیکلت با کاربراتور مجهز به یک موتور قدرت 20.3 اسب بخار در 8500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 18.1 نیوتن متر در 7000 دور در دقیقه تولید می‌کند. دسته‌های جلویی بالای آن قرار دارند و تشکیل شده‌اند از کمک‌های تلسکوپی که ضربه‌های ناشی از رویه‌های خشک را کاهش می‌دهند. این موتور سیکلت دارای ترمز‌های دیسکی است و قادر است در سرعت بالا در زمان مناسب به سرعت صفر برساند.

موتورسیکلت Benelli TNT 249cc (بنلی تی ان تی 249 سی‌سی)

موتورسیکلت Benelli TNT 249 در اصل تحت تأثیر موتورسیکلت‌های ساخته شده در ایتالیا طراحی شده است. این موتورسیکلت به دلیل ترکیب بزرگ بودن بدنه و طراحی خاص که ظاهری تهاجمی را به آن می‌بخشد، معروف به سنگین وزن است. طراحی خارجی این موتورسیکلت با بهینه‌سازی تأثیرات آیرودینامیکی و کاهش مقاومت هوا کمک کرده است. موتورسیکلت Benelli TNT به وسیله فنرهای جلو و عقب آن‌ها کمک می‌کند تا موتورسوار راحتی را تجربه کند.

همچنین، ویژگی‌ها و طراحی ظاهری آن با هدف افزایش اعتماد به نفس موتورسوار بهینه شده است. این موتورسیکلت مجهز به یک موتور با حجم 249 سی‌سی است که به یک سیستم دو سیلندر موازی وصل می‌شود. این موتور دارای 8 سوپاپ است و 31.5 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سیستم خنک کننده مبتنی بر آب آن قادر است تا با بهینه‌سازی تغذیه 8 سوپاپ، بهترین عملکرد را برای آن ارائه دهد. از یک گیربکس 6 سرعته نیز انتظار می‌رود تا قادر باشد 21.2 نیوتن متر گشتاور را برای موتورسیکلت فراهم کند.

موتورسیکلت TVS Boxer 150cc (تی وی اس باکسر 150 سی‌سی)

موتورسیکلت TVS Boxer HLX با یک سیلندر و دو سوپاپ و حجم 150 سی‌سی، به موتورباکسر جان می‌بخشد. این موتور می‌تواند 11.8 اسب بخار قدرت و 11.3 نیوتن متر گشتاور را با استفاده از یک سوپاپ تنها تولید کند. TVS Boxer محصولی از شرکت TVS است و در سال 1401 فروش خوبی را تجربه کرد و رضایت مشتریان نیز نسبتاً بالا است. این موتورسیکلت قیمت مناسبی دارد و با سایر مدل‌های هم رده خود رقابت سختی دارد. برخی از مزیت‌های TVS Boxer شامل رانندگی نرم، مصرف سوخت کم، تجربه رانندگی عالی، شتاب مناسب و مزایای دیگر می‌باشد.

پرفروش ترین موتورسیکلت‌ های جهان

مجموعه پیشتاز تجارت

یکی از مجموعه‌های معتبری که در کشور انواع لوازم موتور هوندا 125 /150/200 را به فروش می‌رساند مجموعه پیشتاز تجارت نام دارد. از آنجایی که لوازم یدکی اهمیت بسیار زیادی برای عملکرد بهتر یک موتورسیکلت دارند باید حتماً با کیفیت بالا خریداری شوند. در صورتی که شما مجموعه ما را برای خرید خود انتخاب کنید می‌توانید انواع لوازم یدکی موتور طرح کلیک و کلیک را نیز با کیفیت بالا و قیمت مناسب سفارش دهید.

این روزها روش غیرحضوری موردتوجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته و به‌دلیل صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان به‌عنوان گزینه مناسب برای برطرف کردن نیاز آنها شناخته می‌شود. اگر شما هم نیاز به لوازم یدکی مصرفی تزیینی و غیره برای برندهای مختلف موتور سیکلت دارید می‌توانید از طریق سایت پیشتاز تجارت خریدتان را انجام دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها